Warning: session_start(): open(/storage/content/36/214436/barnlakarforeningen.se/sessions/sess_8pe3ueprn9k9m2hqtv3shv6ar1, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in /storage/content/36/214436/barnlakarforeningen.se/public_html/wp-content/themes/blf-web/functions.php on line 23 Tillväxt - BLF's delförening för endokrinologi och diabetes

Tillväxt

Fokusområde — Tillväxt och kroppslig mognad

Barnets tillväxt- och mognadsperioder

Förändringar av kroppsproportioner

Hur ska mätningarna gå till

Hur är tillväxtkurvorna gjorda

Positionen i tillväxtkurvan

Remiss

Sekulära trender för längd, vikt och pubertetsutveckling – ett mått på förändringen av socioekonomiska förhållanden och nutrition

Target – medelföräldralängd

Tillväxt och kroppslig mognad – en Handledning för Användning av Tillväxtkurvor i Hälso- och Sjukvården för Barn och Ungdomar

Tillväxttempo

Referenser

Rekommenderad litteratur och kurvreferenser

access_time 2018-04-09 13:15:06

announcement Nyheter

event Kalender

Warning: Unknown: open(/storage/content/36/214436/barnlakarforeningen.se/sessions/sess_8pe3ueprn9k9m2hqtv3shv6ar1, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in Unknown on line 0 Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/storage/content/36/214436/barnlakarforeningen.se/sessions) in Unknown on line 0